Horațiu Țepeș a dus afacerile Bilka Steel din Brașov la 655 mil. lei în 2019, plus 31%
Bilka din Brașov continuă galopul și vrea afaceri de 750 mil. lei în 2020: Intenționăm să creștem numărul țărilor în care ajung produsele Bilka
BILKA STEEL, producătorul de acoperișuri din Brașov deținut de Horațiu Țepeș, a ajuns la o cifră de afaceri de 655 mil. lei (138 mil. euro), după o creștere de 31% în 2019. Ținta antreprenorului este acum depășirea pragului de 750 mil. lei în 2020.
„Cea mai mare provocare pentru noi este să ne menținem ritmul de creștere pe divizia de rezidențial, care în acest moment a ajuns la maturitate. În același timp, vrem să dezvoltăm divizia de industrial si să ne uităm spre domenii conexe domeniului nostru de activitate care pot contribui la creșterea și dezvoltarea companiei și a portofoliului de produse. Căutăm constant noi mijloace de dezvoltare”, a spus pentru ZF Horațiu Țepeș, proprietarul Bilka Steel.
Compania este angrenată într-un plan amplu de investiții, totalizând 25 de milioane de euro, care ar urma să se concretizeze în extinderea capacităților de producție, pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrială. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde. Termenul de finalizare a investițiilor pe această platformă este anul 2021, când va fi inaugurată fabrica de panouri termoizolante și alte profiluri metalice. Din totalul banilor alocați acestui scop, în 2020 vor fi investite 10 mil. euro.
„În ceea ce priveste extinderea piețelor și a canalelor de desfacere, avem în vedere consolidarea rețelei de distribuție la nivel național și creșterea rețelei la export. Anul acesta intenționăm să creștem numărul țărilor în care ajung produsele Bilka.”
În prezent, Bilka trimite acoperișuri la export în Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda și Ucraina. În 2019, vânzările la export au ajuns la 14 mil. euro, iar pentru finalul lui 2020, Horațiu Țepeș și-a propus creșterea cu 50% a vânzărilor în străinătate.
„În ceea ce priveste numarul de angajati, in prezent avem 550 de angajați. Anul acesta nu vor exista fluctuații mari de personal. Pentru finalul lui 2020 estimăm că vom ajunge la 600 angajați”, mai spune Horațiu Țepeș.
El subliniază că în 2019 piața de acoperișuri a cunoscut o creștere de aproximativ 15%. Cele mai recente date arată că sectorul se situează la o valoare de peste 300 de milioane de euro.
„Credem că în 2020 în piața de acoperișuri nu vom vedea schimbări semnificative, cel mai probabil se va păstra trendul ascendent din anii trecuți. Mai avem multe construcții de acoperit până să ajungem la nivelul țărilor din Europa cu o istorie mai bogată în acoperișuri metalice.”
Pe piața locală a acoperișurilor, Bilka Steel concurează cu Blachotrapez (Polonia), Metigla (Belgia), Impro (Polonia), Wetterbest (Romania) sau Novatik (Romania).
Antreprenorul brașovean Horațiu Țepeș a fondat Bilka Steel în 2007, în anul premergător venirii crizei financiare, după ce anterior a lucrat în cadrul firmei slovace Rova, preluată ulterior de suedezii de la Lindab, cu care concurează în prezent. Numele este al unui sat din Bulgaria. Era nevoie de un nume scurt și de impact, iar în momentul în care l-a ales, Țepeș era la el în birou, cu o hartă a Europei pe perete și așa a apărut brandul.
Articol publicat în Ziarul Financiar, 16 ianuarie 2020, autor Alina Vasiliu