Bilka Steel la cinci luni: afaceri în creștere cu 43% și o nouă line de producție
Bilka Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a înregistrat la finalul lunii mai o creștere a cifrei de afaceri de 43 de procente comparativ cu aceeși perioadă a lui 2013. Compania a produs și comercializat peste 1 milion de mp de învelitori metalice în primele 5 luni ale anului.
Creșterea afacerilor Bilka din această perioadă a fost susținută, pe lângă investițiile realizate la începutul anului, de trendul ascendent al pieței de acoperișuri metalice și de condițiile meteo favorabile.
„Conform estimărilor noastre, în primele luni ale anului, piața a înregistrat o creștere de aproximativ 5 procente. Acest aspect s-a simțit într-un mod pozitiv și în vânzările companiei. Diferența până la 43 de procente se datorează partenerilor nostri, pe de-o parte furnizorii de materie primă şi pe de altă parte distribuitorii și montatorii, cu care am reuşit să punem la punct un sistem logistic performant de tip supply chain management. Cheia în această industrie este flexibilitatea şi rapiditatea cu care companiile transformă o măsurare a unei clădiri într-un acoperiş durabil „, declară Horațiu Țepeș, proprietar Bilka Steel.
O nouă linie de producție
Compania a pus în funcțiune la sfârșitul lunii aprilie o nouă linie de producție care crește capacitatea de producție pentru țigla metalică Clasic cu 30%. Această investiție face parte din programul investițional demarat la începutul anului, care se ridică la aproximativ 5 milioane de euro și se va finaliza în 2016.
„Până acum ne-am concentrat și am reușit să avem o capacitate mare de livrare, un sistem logistic rapid și relații de colaborare cu distribuitorii la nivelul întregii țări. Astfel, anul acesta vom pune la treabă tot acest sistem logistic. Noua linie de producție va permite o mai mare flexibilitate a fluxurilor de producţie. În perioada de sezon din anii trecuţi produceam la capacitate maximă, iar fără această investiție suntem siguri că anul acesta, în perioada iunie-octombrie, nu am fi reușit să facem față comenzilor”, precizează Horațiu Țepeș.
Focus pe export
Producția din fabrica de la Brașov merge în proporție de 95% pe piața internă, exporturile reprezentând doar 5%.
„Anul acesta, principalele țări către care vor ajunge produsele Bilka sunt țările ex-sovietice sau Slovacia. Germania, Austria, Ungaria și Bulgaria sunt alte pieţe unde am reușit să intrăm încă de anul trecut și pe care vom continua să livrăm și în 2014. Odată cu creșterea capacității de producție și cu intensificarea vânzărilor în țări precum Solovacia, avem mijloacele și resursele necesare pentru a ne focusa mai mult pe exporturi”, declară Horațiu Țepeș.