Bilka Steel demarează un plan investițional de 5 milioane de euro

BILKA Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a demarat un plan investițional cu finalizare în 2016 care se ridică la aproximativ 5 milioane de euro. Suma bugetată este distribuită către dezvoltarea produselor cu desfacere în sectorul industrial dar și către cel rezidențial.

Bilka Steel reindustrializează o parte a platformei Rulmentul Braşov

Prima etapă din strategia de dezvoltare industrială a fost realizată în luna februarie. Bilka Steel a încheiat procedurile și a semnat documentele pentru achiziționarea activelor imobiliare Romlag Brașov care se întind pe o suprafață de aproximativ 27.000 mp.

Halele intrate în proprietatea Bilka Steel sunt situate pe platforma Rulmentul Brașov și se află în vecinătatea halelor deja deținute de companie. Prin adăugarea noii suprafețe la cei 17.500 mp pe care se găsesc în prezent halele de producție Bilka Steel, se ajunge la o suprafață totală de aproximativ 45.000 mp cu destinație depozit, linii de producție și spațiu de birouri.

Creșterea suprafeței pe care își desfășoară activitatea continuă să facă parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii ani. „Pentru a ajunge la suprafața optimă și necesară investițiilor pe care ni le-am bugetat pentru următorii 3 ani, mai avem nevoie de alți 15.000 mp de teren. În acest sens avem în vedere achiziționarea sau concesionarea unei noi suprafețe din fosta platformă Rulmentul”, declară Horațiu Țepeș.

Suprafata hale Bilka
depozitare

În anii trecuți, Bilka Steel s-a concentrat pe dezvoltarea serviciilor și a gamelor de produse sau a reţelei, dar 2014 reprezintă primul pas din strategia de dezvoltare pe producția industrială. Acesta este unul dintre obiectivele Bilka Steel pentru următorii ani.

„Noul spațiu va avea ca destinație depozitarea materiei prime și a produselor finite. Depozitarea în condiţii optime a rulourilor de tablă de oţel prevopsită are un rol esențial în menținerea calității produselor finite. Conform standardelor de depozitare existente la nivel europen, atât materia primă cât și foaia de țiglă metalică (deja prelucrată) sau accesoriile pentru acoperiș, trebuie să fie stocate în spații închise şi ventilate. Pentru îndeplinirea normelor de depozitare sugerate de furnizori, o bună parte din suprafața actualei hale de producție era destinată depozitării. Odată cu noua achiziție, avem loc pentru liniile noi de producţie”, declară Horațiu Țepeș.

2014 – un plan ambițios de investiții pentru BILKA

Planul investițional al companiei de anul acesta, presupune în primul rând mărirea capacității de producție. Achiziționarea unui producător local rămâne o variantă pentru Bilka Steel, dar și consolidarea rețelei de distribuție în anumite zone din România şi celelalte țări în care vinde în prezent.

„Pentru 2014 avem planuri mari de dezvoltare. Atenția noastră este distribuită în două direcții: dezvoltarea producției și a rețelei de distribuție, dar asta doar în anumite zone. În prima jumătate a anului preconizăm finalizarea investiției în mărirea capacității de producție de țiglă metalică CLASIC. Aceasta va crește cu 60 de procente capacitatea de producție pentru acest produs. Avem investiții bugetate şi aprobate pentru achiziționarea unei noi linii de producție pe zona de accesorii. Nu renunțăm nici la ideea de a achiziționa un producător local și de a introduce un nou produs în portofoliul Bilka”, precizează Horațiu Țepeș.

2013 generatorul noilor investiții

Creșterea accelerată a companiei pe baza măririi cererii a creat nevoia demarării programului investițional de anvergură, dar și mijloacele financiare necesare acestuia. Bilka a încheiat 2013 cu afaceri de 104 milioane lei, în creștere cu 41 procente față de 2012. Vânzările totale s-au ridicat la aproximativ 3,2 milioane mp de ţiglă metalică.

„Anul trecut ne-am consolidat poziția de lideri pe piața autohtonă de acoperișuri. Conform estimărilor noastre, în 2013 a înregistrat o creștere și pentru cota din piața de ţiglă metalică. Dacă în 2012 am avut o cotă de 15% din piața autohtonă de țiglă metalică, în 2013 aceasta a crescut la 21 procente”, declară Horațiu Țepeș.

„Anul trecut cererile au fost mult peste nivelul așteptărilor noastre, astfel în lunile de vârf, iulie-august, am lucrat la capacitate maximă și au fost momente în care ne-am temut că am putea fi puși în situația de a nu face față comezilor. Volumul mare de cereri a generat și nevoia unor noi investiții”, declară Horațiu Țepeș.