Bilka în top 50 cele mai puternice branduri românești
Bilka în top 50 cele mai puternice branduri românești, arată cel mai recent raport al Brand Finance, publicat în Ziarul Financiar.
„Aproape 70% dintre cele 50 cele mai valoroase mărci românești au fost create și dezvoltate de sectorul privat în ultimii 30 de ani. În clasament sunt doar trei companii care au statul ca acționar principal (…), peste 25 sunt afaceri antreprenoriale românești, două sunt deținute de oameni de afaceri străini, iar restul au multinaționale acum în spate, deși numele sunt „made in Romania”. Cele mai puternice 50 de branduri românești valoreaza 5,8 mld. euro, plus 16% față de anul trecut. Dacia e singura marcă evaluată la peste 1 mld. euro. Pragul de intrare în top 10 este de 137 de milioane de euro. (……….)”
„(…..) Doar trei nume noi își fac loc în clasamentul din 2020, este vorba de constructorul român Bog`Art, Farmacia Tei și producătorul local de materiale de construcții Bilka, aflate pe pozițiile 47, 48 și 49.
Valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 16%, față de clasamentul de anul trecut, până la 5,8 miliarde euro, arată raportul Brand Finance. (……)”
Articol publicat în Ziarul Financiar, 20 martie 2020, autor Cristina Roșca