Bilka în Top 300 companii

Revista Capital a lansat anuarul „Top 300 companii”, realizat din dorința de a „descifra economia României și de a înțelege care sunt companiile care operează ca o locomotivă pentru ea.” Topul a fost realizat pe baza următoarelor criterii: cifră de afaceri, profit, evoluția cifrei de afaceri, evoluția profitului și numărul de angajați.

capital top 300 oct nov 2020 front open

Acoperișuri de viitor

Bilka Steel este o companie 100% românească, înființată în anul 2007, la Brașov. În cei 13 ani de existențăa ajuns să fie recunoscută ca fiind liderul pieței de acoperișuri. A încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 655 milioane de lei, aproximativ 130 milioane de euro. Conducerea companiei se așteaptă la o creștere de aproximativ 20% față de nivelul raportat anul trecut, și la un profit net de 20 de milioane de euro, în creștere cu 45% față de cel din 2019.

În ciuda pandemiei, Bilka și-a continuat planul de investiții cu succes, obiectivul său fiind dezvoltarea unei divizii de produse pentru sectorul industrial. Totalul investițiilor s-au ridicat la 5 milioane de euro, făcând parte dintr-un proiect demarat la începutul anului 2017, care se ridică la o valoare de peste 25 de miliaone. Pentru anul viitor, compania are în plan finalizarea primei etape din dezvoltarea diviziei pentru construcții industriale, în urma căruia va fi inaugurată o fabrică de panouri termoizolante. Pe termen mediu, dacă piața economică continuă să fie stabilă, iar criza medicală este ținută sub control, Bilka își propune „posibila achiziție de companii din domenii conexe domeniului nostru de activitate și luăm în considerare și deschiderea unei unități de producție în afara granițelor” conform declarațiilor lui Horațiu Țepeș, CEO-ul companiei, pentru redacțoia Capital.

capital top 300 oct nov 2020 perspective open

Unde oportunitățile au lipsit, ei le-au creat

Cea mai mare provocare a fost criza medicală generată de pandemie, însă la fel cum fiecare actor economic a fost afectat de ea, managementul Bilka Steel a acționat rapid prin formarea unui nou model de operare. Au devenit mult mai precauți, și-au imaginat toate scenariile posibile și au verificat constant veniturile, costurile și investițiile companiei. Au acționat strategic și s-au axat pe cooperarea lor cu partenerii de afaceri. „Am fost mai preocupați de semnalele primite din industrie și de la parteneri, decât de cele venite din spațiul public.”

În timpul crizei, compania și-a continuat activitatea cu precauție, iar acest lucru s-a arătat a fi un succes. „S-a dovedit că în industria noastră lucrurile au revenit rapid în parametri normali și că orice măsură de sistare sau reducere a activității, a investițiilor, sau a procesului de recrutare ar fi avut un impact negativ asupra evoluției companiei pe termen mediu și lung” a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka. Echipa și-a păstrat aceeași mobilitate pe care a avut-o întotdeauna, motiv pentru care s-au adaptat rapid, au găsit oportunitățile în noul context al pandemiei, iar acolo unde nu le-au găsit – le-au creat.

„Responsabilitatea a devenit una dintre cele mai importante valori ale companiei în jurul căreia este construită întreaga cultură organizațională.”, Horațiu Țepeș, CEO, Bilka

O companie cu valori adânc înrădăcinate

Cea mai importantă valoare care caracterizează compania este „responsabilitatea”. Este vorba despre „Responsabilitate față de clienți și parteneri prin produsele pe care le fabricăm, responsabilitate față de angajați prin locurile de muncă și condițiile pe care le oferim, și responsabilitate față de comunitatea în care ne desfășuram activitatea prin acțiunile de responsabilitate socială pe care le desfășurăm” conform conducerii companiei.

În cei 13 ani de activitate pe piața din Romînia, halele de producție și depozitare ale companiei au ajuns la o suprafață de 140.000 de mp. Performanța cu care se mândrește Bilka Steel este acoperirea a 337.000 de case și clădiri, un număr care va continua să crească de la an la an, având în vedere poziția de lider pe piața încă din jurul anului 2012.

Articol publicat în anuarul  „Top 300 Companii”, realizat de revista Capital, octombrie 2020. Autor: George Alexandru Turcu.