Bilka demarează noi lucrări pentru transformarea vechilor hale ale Hidromecanica 2 în fabrică de panouri termoizolante.
Aceasta va începe producția în 2022, în urma unei investiții de 25 de milioane de euro
Compania Bilka Steel a demarat în 2017 o campanie amplă de investiții de 25 de milioane de euro, achiziționând și platforma Hidromecanica 2. Pe această platformă urmează să se extindă și să dezvolte o fabrică de panouri termoizolante.
Astfel, anul acesta, prioritare pentru Bilka sunt investițiile în inaugurarea noii fabrici, care să înceapă producția de anul viitor.
Pentru continuarea lucrărilor, compania a obținut recent din partea Primăriei Braov două autorizații de construire pentru reabilitarea a două dintre vechile hale. Una dintre acestea are o suprafață utilă de 16.458 mp, iar cealaltă de 5.243 mp.
Investiții și în digitalizare
După finalizarea amenajării noii fabrici, Bilka ar urma să demareze noi etape investiționale pentru continuarea dezvoltării gamei de produse destinate sectorului industrial. „De asemenea, vom crește capacitatea actuală de producție pe mai multe produse, cererea de acoperișuri metalice fiind în continuă creștere. Pe lângă investițiile în zona de producție, continuăm și anul acesta investițiile pentru creșterea gradului de digitalizare în vederea eficientizării proceselor”, a precizat proprietarul Bilka, Horațiu Țepeș.
Din punct de vedere financiar, obiectivul Bilka pentru 2021, setat la începutul anului, este să depășească pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri. Evoluția din prima parte a anului este optimistă și dă convingerea că obiectivul va fi atins și chiar poate depășit.
15% din cifra de afaceri, din exporturi
În prezent, Bilka trimite acoperişuri la export în Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda şi Ucraina. Din cifra de afaceri de 795 de milioane de lei de anul trecut, circa 120 de milioane de lei, adică 15%, au venit din exporturi.
Bilka a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri în creştere cu 20% faţă de 2019, când a înregistrat afaceri de 655 milioane lei. Profitul a ajuns la aproape 102 milioane de lei, aproape dublu faţă de 2019, iar numărul mediu de angajaţi s-a menţinut la 550, planul fiind ca echipa să ajungă la 600 de oameni până la finalul acestui an.
Articol publicat pe site-ul bizbrasov.ro, autor Ionuț Dincă