Bilka în Anuarul ZF Top 100 Companii Antreprenoriale

Bilka se clasează pe poziția 37 în Top 100 companii antreprenoriale  din România

Clasamentul a fost realizat de Ziarul Financiar, în cadrul Anuarului, aflat la prima ediție, „Top 100 companii antreprenoriale”, bazându-se pe cifra de afaceri din anul 2022 a companiilor.

Mock up pag 18 19

„BILKA STEEL

Cu afaceri care s-au apropiat de 250 de milioane de euro în 2023, este liderul pieței de acoperișuri metalice din România. Compania deținută de antreprenorul Horațiu Țepeș din Brașov și-a propus să meargă și cu fabrici în străinătate, până acum fiind prezentă peste granițe prin exporturi. Horațiu Țepeș este unul dintre puținii investitori care au cumpărat foste platforme industriale și le-au păstrat destinația de zone de producție. 670 de oameni lucrau pentru Bilka la sfârșitul anului 2023.”

inner mockup pag  40 41

„Horațiu Țepeș

Originar din Făgăraș, în 1998 Horațiu Țepeș sărbătorea majoratul, se muta la Sibiu și începea priumul an de facultate. A intrat inițial în afaceri ca importator de acoperișuri metalice, activitate pe care a învățat-o în perioada 2004 – 2008 din postura de angajat al firmei slovace Rova, preluată ulterior de la suedezii de la Lindab. În 2007, Horațiu Țepeș era un fost angajat care își făcuse curaj să înceapă o afacere pe cont propriu în domeniul acoperișurilor. Cinci ani mai târziu, deja ajungea la facaeri de 21 de milioane de euro, având o fabrică proprie la Brașov. Spiritul lui antreprenorial era însă vizibil încă din perioada în care era angajat, când, în timpul liber, mergea și măsura casele și acoperișurile din Făgăraș, alături de alți doi colegi, apoi concepeau pachete de servicii, de la evaluarea materialelor necesare până la livrarea în curte. În 2008 a fondat Bilka, un brand sinonim astăzi cu acoperișurile metalice, iar în ultimii ani, prin achiziții de terenuri și investiții succesive, a crescut din ce în ce mai mult, noul obiectiv al lui Horațiu Țepeș fiind expansiunea pe piețele externe cu noi fabrici. Horațiu Țepeș a fost astfel unul dintre puținii investitori care au cumpărat foste platforme industriale și le-au păstrat „destinația” de zone de producție. În 2023 a dus businessul la aproape 250 de milioane de euro, Bilka devenind, în timp, un brand umbrelă, sub care funcționează mai multe mărci diferite, în funcție de tipul de produs – Balcanic, Gotic, Iberic, Romanic și altele. Numele Bilka este al unui sat din Bulgaria, după cum povestea anterior Horațiu Țepeș.”

Anuar publicat de Ziarul Financiar, „Top 100 Companii Antreprenoriale 2024”