Sustenabilitatea, un avantaj competitiv pentru Bilka
Ceea ce semănăm acum, vom culege în viitor!
Tocmai de aceea, cel mai mare producător de acoperișuri din Europa de Est a ales să includă în strategia companiei responsabilitatea față de mediu și de planeta noastră, pe lângă responsabilitatea față de comunitate și de proprii angajați.
Horațiu Țepeș, proprietarul Bilka, a ales să urmeze drumul antreprenoriatului în anul 2007. La acea vreme și-a pus întrebarea dacă în 10 ani va reuși să aibă un impact major în piața de acoperișuri, în economie, dar și în comunitate. A fost optimist, a răspuns ferm „da”, iar după 10 ani așteptările au fost peste toate planurile inițiale.
În prezent, Bilka este cel mai mare producător de sisteme pentru acoperișuri din Europa de Est. „În ultimii ani, statutul nostru a devenit o responsabilitate, întrucât ne-am transformat în reperul pieței. Suntem cei care stabilim standardul de calitate pentru produse și servicii în industria noastră. La baza întregii noastre strategii de business, dezvoltare și investiții a stat o cultură a responsabilității față de clienții și partenerii noștri, cu produsele pe care le realizăm, responsabilitatea față de angajați cu locurile de muncă, condițiile și oportunitățile pe care le oferim și responsabilitatea față de comunitatea în care ne desfășurăm activitatea. Consider că este timpul să adăugăm în strategia noastră și responsabilitatea față de planeta noastră și să tratăm sustenabilitatea ca un avantaj competitiv. Oamenii trebuie să înțeleagă că planeta are resurse limitate și nevoi nelimitate. Astfel, ceea ce semănăm acum, vom culege în viitor”, a subliniat antreprenorul.
Demersuri pentru reducerea amprentei de carbon
Într-o lume în continuă schimbare, reprezentanții Bilka sunt conștienți de impactul pe care îl au în societate, iar compania își dorește să rămână concentrată asupra scopului său de a contribui la dezvoltarea globală, dar într-un mod sustenabil. „De anul acesta, când vine vorba de sustenabilitate, pe lângă restul acțiunilor pe care le-am desfășurat și în trecut și vom continua să le avem, obiectivul este să continuam să aliniem dezvoltarea și performanța Bilka cu nevoile societații. În acest sens luăm în serios Greenhouse Gas Protocol și UN Sustainable Development Goals și depunem toate diligențele necesare pentru reducerea amprentei noastre de carbon, dar și pentru a le permite clienților noștri, prin produsele pe care le achiziționează, să-și reducă amprenta de carbon. Mereu am considerat că acțiunile noastre de astăzi influențează întreaga industrie de mâine. Este o responsabilitate pe care am luat-o întotdeauna în serios în afacerea noastră, dar și în ceea ce privește sustenabilitatea. Suntem hotărâți să devenim un punct de referință și în această direcție”, a explicat proprietarul Bilka.
Acoperișuri fabricate din „oțel verde”
În ceea ce privește producția de acoperișuri, oțelul este și va fi materialul preferat pentru acoperișuri. Piața acoperișurilor metalice a fost în continuă creștere și are încă un potențial mare, astfel, va crește și consumul de oțel utilizat în activitatea Bilka. Ținând cont că oțelul reprezintă aproximativ 90% din afacerile și produsele Bilka, în abordarea companiei de a reduce emisiile de carbon, cel mai important pas este să susțină producția de „oțel verde”, cu emisii de carbon 0. „În acest sens vrem să dezvoltăm parteneriate pe termen lung cu furnizorii noștri care au același scop, când vine vorba de sustenabilitate. În acest sens, deja avem un acord cu unul din furnizorii noștri de materie primă și, începând de anul viitor, vom avea disponibilă în gamă și acoperișuri fabricate din oțel verde. Target-ul este ca până în 2030 să ajungem să utilizăm în procesul de producție „oțel verde” în proporție de 50%, urmând ca până în 2050 să ne apropiem de 100%, a precizat Horațiu Țepeș.
Importanța amprentei de carbon la o casă
Acesta a subliniat faptul că este nevoie de astfel de măsuri acum , pentru că societatea are nevoie de clădiri, dar amprenta lor de carbon este în prezent prea mare. „Credem că și clienții vor vedea acest lucru ca pe o mare oportunitate. Suntem de acord că, pentru moment, sunt puține persoane care conștientizează importanța reducerii emisiilor de carbon atunci când construiesc o casă, dar în viitor numărul lor va crește și trebuie să fim pregătiți pentru asta. Succesul Bilka s-a datorat determinării noastre de a oferi clientului cea mai bună experiență posibilă. Am continuat an de an strategia noastră de inovare și dezvoltare continuă de noi produse și am fost înțelepți în anticiparea noilor tendințe. Acum vedem o nouă tendință, o nevoie viitoare a societații și a clienților noștri și acesta este „oțel verde”, a conchis antreprenorul brașovean.
Articol publicat in revista fwdBV, redactor Ionuț Dincă