EXTRAS POLITICA de RETUR
Bilka ofera clientilor sai serviciul de returnare al produselor conform politicii interne si a legislatiei in vigoare.
Clientii pot solicita returnarea produselor comandate si livrate deja, in termen de maxim 14 zile calendaristice de la receptionarea acestora. Daca cele 14 zile expira intr-o zi nelucratoare, termenul se prelungeste pana la urmatoarea zi lucratoare.
Bilka isi rezerva dreptul de a refuza un retur in cazul in care criteriile de retur nu sunt indeplinite in intregime.
Serviciul retur se asigura in conditiile in care:
- produsele nu depasesc termenul de 14 de zile de la data receptiei lor;
- este prezentat in original documentul fiscal (factura/bonul fiscal) care dovedeste achizitionarea produselor in cauza (si documentele insotitoare);
- produsele sunt obligatoriu returnate in ambalajul original nedeteriorat (ambalajul in care au fost achizitionate), cu toate accesoriile si eticheta integre (fara urme de utilizare, deteriorare, lovire);
- produsele sunt in stoc si din acelasi lot, putand fi recomercializate cu usurinta de catre producator/vanzator, precum: cutii suruburi, suluri folie, accesorii auxiliare de tip: banda coama, banda bituminoasa, tub silicon, pieptan streasina, banda aerisire streasina, etc.
- produsele returnate sunt la unitatea de ambalare (pachet, rola, cutie, sac, etc);
- produsele nu au facut obiectul unei comenzi speciale;
- nu au fost distinct personalizate la cererea consumatorului;
- nu au fost executate dupa specificatiile consumatorului;
- nu prezinta urme de lovire sau deteriorare;
- nu prezinta urme vizibile de uzura;
- nu au fost montate, puse in functiune;
Nu se accepta returnarea produselor folosite sau asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice/electrice, produsele carora le lipsesc accesorii.
NU se returneaza si NU se inlocuiesc urmatoarele produse/game de produse:
- invelitori metalice, panouri si profile metalice care conform procedurii interne de lucru se fabrica / debiteaza doar la comanda speciala, personalizate dupa specificatiile clientului
- accesoriile metalice care conform procedurii interne de lucru se fabrica / debiteaza doar la comanda speciala, personalizate dupa specificatiile clientului
Nerespectarea conditiilor de mai sus, precum si punerea produsului, prin orice mijloc, intr-o stare necorespunzatoare repunerii in vanzare, duce la refuzul returului.
Clientii:
– vor suporta costurile directe ale returnarii bunurilor
– au obligatia de a expedia marfa inapoi sau de a o preda catre Bilka Steel imediat sau cel tarziu in decurs de paisprezece zile din ziua in care au facut cunoscuta decizia de retur
– raspund pentru orice valoare diminuata a bunurilor rezultand din manipularea acestora in alt mod decat este necesar pentru stabilirea naturii, caracteristicilor si functionarii bunurilor
– sunt rugati sa aiba in vedere ca, in cazul in care se vor ivi dispute cu privire la caracteristicile tehnice ale produsului comandat, prevederile din formularul de comanda, oferta de pret sau factura proforma vor prevala asupra oricaror sustineri verbale ulterioare ale sale.
Restituirea sumelor provenite din serviciul de retur se va face astfel:
Restituirea sumelor provenite din serviciul de retur se va face in termen de maxim paisprezece zile calendaristice din ziua in care Bilka Steel primeste comunicarea privind returul.
Bilka Steel SRL isi rezerva dreptul de a refuza returnarea platii pana cand primeste inapoi de la client marfa pentru care acesta a facut in prealabil notificarea de retur.
Pentru returnarea acestor sume se vor utiliza aceleasi mijloace de plata folosite la tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care s-a convenit o alta modalitate.
- in numerar, pentru sumele platite in numerar in magazin;
- prin virament bancar, pentru platile efectuate prin banca (O.P.), inclusiv cele achitate prin card bancar (in cazul solicitarii returului la o data ulterioara vanzarii);
- prin transmiterea catre banca a solicitării de anulare/refacere a tranzactiei, in cazul in care plata s-a efectuat cu card bancar (in cazul in care produsele se returneaza in aceeasi zi in care s-a efectuat plata).
Determinarea valorii diminuate a bunurilor de catre BILKA
Pentru a stabili natura, caracteristicile si functionarea bunurilor, clientul are obligatia de a nu manui si de a inspecta bunurile (i) cu grija si (ii) in acelasi mod in care ar avea voie in mod normal intr-un magazin.
Orice manuire sau inspectare a bunurilor in exces poate avea drept rezultat valoarea diminuata a bunurilor, pe care BILKA va avea dreptul sa o deduca atunci cand va rambursa plata primita de la client.
Determinarea oricarei valori diminuate va fi facuta de la caz la caz.
Clientul poate deschide cutia/ambalajul si inspecta materialele si culorile bunurilor cu grija, cu conditia sa deschida ambalajul fara a-l distruge. Daca cutia/ambalajul este distrus/a, clientul este rugat sa ia in calcul ca valoarea bunurilor s-a diminuat.
Este de asteptat ca orice instalare a bunurilor sa aiba ca rezultat o valoare diminuata a bunurilor.
Atat timp cat clientul se afla in posesia bunurilor si pana le va returna, este responsabil pentru acestea si va raspunde pentru orice prejudiciu adus lor.
Statutul /returul produsele neconforme
Daca produsele comandate / livrate sunt neconforme cu comanda, se dovedesc a fi defectuoase sau nu arata conform descrierii, Bilka se obliga, conform legislatiei in vigoare sa le repare, sa le inlocuiasca, sa le reduca pretul sau sa returneze valoarea produselor neconforme. Aceste situatii intra sub incidenta Legii nr.449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.
Pentru a-si exercita dreptul de retur, Clientul trebuie sa informeze societatea BILKA STEEL SRL despre decizia sa, trimițând o declarație neechivoca (de ex. o scrisoare transmisa prin posta, fax sau e-mail) la sediul social al vanzatorului din Brasov, Strada Henri Coanda nr. 17, Jud Brasov) sau un mail de informare pe adresa de e-mail office@bilka.ro.
Pentru alte detalii legate de returul produselor achizitionate sau acordarea garantiei, clientul are posibilitatea transmiterii unei solicitari prin intermediul formularului de contact, pe adresa de e-mail office@bilka.ro sau se poate apela Serviciul Suport Clienti la numarul unic de contact: 0733.30.30.30