BILKA Steel a crescut la 9 luni cu peste 41 de procente
BILKA Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a înregistrat la nouă luni o cifră de afaceri de aproximativ 75 milioane lei. Cifra este în creștere cu peste 41 procente față de aceeași perioadă a lui 2012.
Creşterile cifrei de afaceri din 2012 și 2013 au fost susţinute de liniile de producţie de ultimă generaţie aflate în fabrica BILKA Steel de la Braşov. „Nu este însă deajuns să ai o fabrică de ultimă generație pentru a ajunge lider de piaţă” declară Horaţiu Ţepeş, proprietar BILKA Steel.
Fidelizarea celor aproximativ 500 de parteneri care au acoperit clădiri în România cu produse BILKA se datorează atenţiei îndreptate către ei prin menţinerea standardelor de calitate la produse şi la asistența post vânzare. Un partener este mulţumit atâta timp cât în plin sezon termenele prevăzute în contracte sunt cele reale.
„Performanțele obținute de oamenii noştri de vânzări, sprijiniţi de investițiile în tehnologie realizate anual din 2008, au fost roadele unui mix între atenția acordată consumatorului și calitatea produselor de la care nu am făcut rabat, indiferent de vârfurile de sarcină la care am fost supusi în lunile de vară şi în această toamnă. Ne-am uitat la ce își doresc românii, care sunt nevoile lor în materie de țiglă metalică și am acționat în consecință. Trecem printr-o perioadă în care românii sunt chibzuiți cu cheltuielile, iar piața înregistrează creșteri timide. Consumatorul este mult mai exigent și mai atent în momentul achiziției, dar și mai educat față de anii trecuți. Nu se mai caută produsul cel mai ieftin, este valorizat raportul calitate-preț. Toate acestea au fost susţinute de o aprovizionare şi o distribuţie inteligentă, mai ales în lunile de vârf. Au fost momente în această vară când am simţit că mai mult nu se poate!” declară Horațiu Țepeș, proprietar BILKA Steel.
„Creşterea peste estimări se datorează lunilor de vară şi de toamnă. În aceste perioade am resimțit o creștere a cererii determinată în mare parte de „sezonalitatea” cu care deja ne-am obișnuit. Pe de-o parte unitățile hoteliere din zona montană realizează lucrări de renovare pe timpul verii, iar pe de altă parte sunt foarte mulți români care muncesc în străinatate şi care vara vin în concediu în țară și-și pregătesc casele pentru când vor reveni definitiv”, declară Horațiu Țepeș.
În 2013, BILKA Steel și-a vândut produsele la nivelul întregii țări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție Bilka Steel acoperă integral teritoriul României. 95% din țigla metalică produsă la Braşov ajunge pe casele românilor, exportul reprezentând 5% din cifra de afaceri a BILKA Steel.
„Principalele țări în care exportăm produsele noastre sunt țările ex-sovietice și Slovacia. Pentru moment ne concentrăm atenția pe România. Cerere și nevoie de țiglă metalică şi învelitori metalice există şi la noi în țară. Dacă ne uităm la câteva orașe precum Sibiu, Cluj sau Brașov vedem câte acoperișuri avem de schimbat, ca să nu mai spunem de multe alte zone cărora le va veni rândul.”, precizează Horațiu Țepeș.
A mers agricultura, merg şi acoperirile târzii cu ţiglă metalică
Pentru sfârșitul lui 2013, BILKA Steel estimează vânzări de peste 3 milioane mp de ţiglă metalică, volum mult peste cel estimat la începutul anului și un record absolut pentru orice producător din piaţa autohtonă. Un factor ce va contribui la o evoluție pozitivă și pe sfârșit de an, chiar dacă meteorologii anunță preciipitații abundente, este evoluția favorabilă din agricultură.
„Spre deosebire de anii trecuți când, odată cu venirea sezonului ploios, cererea pentru învelitori metalice nu doar că stagna, ci chiar scădea, anul acesta am înregistrat o creștere și cererile continuă să vină. Acest lucru se poate datora și evoluției favorabile din agricultură care a adus lichidități, iar cei care au amânat momentul schimbării sau renovării acoperișului au acum mijloacele financiare necesare achiziției”, declară Horațiu Țepeș.